۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰

معرفی چهار شعار پیشنهادی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی

معرفی چهار شعار پیشنهادی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی

شعارهای پیشنهادی کاروان ورزش ایران در بازی‎های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با محوریت «ایران» در کنار تمدن و همدلی برای دستیابی به اهداف آن انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین گروه کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی که شامل اعضای کادر سرپرستی است، چهارشنبه راهی محل برگزاری این بازی ها در اندونزی می شود در حالیکه هنوز شعار کاروان ایران انتخاب نشده است. 

البته این موضوع در نشست روز گذشته اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مورد بحث قرار گرفت اما تصمیم گیری نهایی در خصوص آن به ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی واگذار شد. 

برای کاروان بازی های آسیایی اندونزی چهار شعار پیشنهاد شده است که نام «ایران» همراه با تمدن و همدلی برای دستیابی به اهداف، محوریت آن را تشکیل می دهند. 

بر این اساس «یک ایران، یک صدا»، «یک ایران، یک هدف»، «عشقم، وطنم ایران» و «ایران؛ از تمدن تا قهرمانی» شعارهای پیشنهادی برای کاروان اعزامی به اندونزی است. 

ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی که طی جلسات مختلف وضعیت کاروان بازی های آسیایی اندونزی را بررسی کرده است، فردا دوشنبه به ریاست وزیر ورزش تشکیل جلسه می دهد. این آخرین نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی پیش از آغاز بازی های آسیایی است. 

قرار است در این نشست از میان چهار شعار پیشنهادی برای کاروان ایران، یک شعار انتخاب و نهایی شود. علاوه بر این، تعداد اعضای کاروان ورزش ایران نیز در این نشست و با تعیین تکلیف اعضای تیم شمشیربازی اسلحه سابر بانوان نهایی خواهد شد. تاکنون اعزام ۳۸۰ ورزشکار شامل ۲۷۵ ورزشکار در بخش مردان و ۱۰۵ ورزشکار در بخش بانوان به اندونزی قطعی شده است. این ورزشکاران در ۴۴ رشته رقابت می کنند. 

هجدهمین دوره بازی های آسیایی  از ۲۷ مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در اندونزی و به میزبانی مشترک دو شهر جاکارتا و پالمبانگ و حومه های این دو شهر آغاز شده و تا ۱۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت. 

اولین گروه کاروان ایران شامل سرپرست و همراهان وی چهارشنبه راهی جاکارتا می شود.

مراسم بدرقه اعضای کاروان ایران نیز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سالن همایش های هتل المپیک برگزار می شود. 

کد خبر 4359707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha